Maui M4BL

ROUTESUGGESTIE 1-

Kruger Park - Swaziland - Kwazoeloe Natal

13-DAAGSE CAMPERREIS 2.610km

Een prachtige 13-daagse kampeersafari door het Kruger Park, door Swaziland en Kwazulu Natal met de camper. Vanuit Johannesburg gaat het via Pilgrim’s Rest en God’s Window naar het Kruger Park. Hier trekken we in alle rust in een paar dagen doorheen. De route gaat verder via Swaziland naar de kust, Kwazulu Natal’s Drakenberg, Golden Gate Highlands National Park en weer terug naar Johannesburg. Een camperreis met louter hoogtepunten en een indrukwekkende natuur.

Dag 1: Johannesburg – Loskopdam Middelburg (230km)
    U haalt de camper op in Johannesburg en rijdt, in ongeveer 2 uur, naar Loskop Dam Middelburg. Deze dam ligt in de Olifant Rivier in Mpumalanga.
    Dag 2: Sabie (280km)
    De tweede dag gaat het in oostelijke richting naar het prachtige Mpumalanga. We nemen de schilderachtige route via Pilgrim’s Rest en de Panorama Route met mooie uitzichten over de grootste kloof ter wereld, de Blyde River Canyon. Onderweg bezoeken we plaatsen zoals God’s Window, Mac Mac Falls, Three Rondaweis, Bourkes Luck Potholes, enzovoort. Het einddoel is Sabie aan de Sabie Rivier.
    Dag 3: Krugerpark - Skukuza (150km)
    Gedurende de morgen komen we bij het Kruger Park aan. De rest van de dag kan besteed worden aan het bekijken van het wild of misschien wel rustig relaxen in Sukuza, waar een zgn. Rest Camp is.
    Dag 4: Lower Sabie (100km)
    Deze dag ontdekken we het Kruger Park op onze route naar het Zuiden waar een kampeerplaats is bij Lower Sabie, weer een heerlijke plaats bij de Sabie Rivier.
    Dag 5: Berg en Dal Camp (100km)
    Deze dag gaat het richting de volgende overnachtingsplaats, de Berg en Dal Camping. De hele dag hebben we de tijd om de flora en fauna te bewonderen. Wie weet wat we allemaal tegenkomen.
    Dag 6: Mlilwane Nature Reserve (200km)
    We hebben nog tijd voor een game drive in de vroege ochtend, voordat we het Kruger Park verlaten via de Maielane Gate. We rijden door naar het Zuiden en steken de grens over naar Swaziland bij Matsamo. We kamperen in de Mlilwane Nature Reserve.
    Dag 7: Nisela Safaris Camping (215km)
    Het gaat verder naar het Zuiden en we kunnen de hele dag genieten van dit wonderschone landschap. We overnachten op Nisela Safaris, een mooie safarilodge waar ook kampeermogelijkheden zijn.
    Dag 8: Hluhluwe (150km)
    We verlaten Swaziland via de Golela Grensovergang en rijden richting Hluhuwe, onze volgende overnachtingsplek. Hier hebben we voldoende tijd om dit wildreservaat te verkennen. Hier is het een waar paradijs voor de vogelaars, met meer dan 380 verschillende soorten vogels. Hier kun je ook nijlpaarden, giraffes, zebra’s en nog veel meer dieren tegen komen.
    Dag 9: St. Lucia (140km)
    We reizen deze dag door het bijzonder mooie Maputuland, een gebied met ongerepte stranden, zoetwatermeren, duingebieden en moerassen. Ook is er een rijk dierenleven met onder andere nijlpaarden, schildpadden, pelikanen, flamingo’s en ’s werelds grootste krokodillen. Het is mogelijk om hier, in de late namiddag een boottocht te maken op het Meer van St. Lucia.
    Dag 10: Ballito (275km)
    De tocht gaat verder langs de kust, naar Ballito, naar het Ballito Dolphin Holiday Resort, net ten Noorden van Durban en in de buurt van het strand.
    Dag 11: Durban – Kwazulu Natal’s Drakenberg (320km)
    Via een korte stop in Durban gaan we noordwaarts naar Kwazulu Natal’s Drakensberg. We overnachten bij Mahay, in het Royal Natal National Park.
    Dag 12: Golden Gate Highlands National Park (60km)
    In de ochtend vertrekken we naar het Golden Gate National Park. We kamperen op de Glen Reenen Kampeerplaats, in het park. Onderweg hier naar toe bezoeken we Basotho Cultural Village. Het Nationale Park ligt aan de voet van de Maluti Bergen, ten noordoosten van Vrijstaat.
    Dag 13: Johannesburg (390km)
    Deze laatste dag rijden we terug naar Johannesburg, via Clarens en Betlehem, waar we in de middag aankomen. Helaas, aan deze prachtige reis is een einde gekomen.